Projekt Spektrální Karlovka (2017 - 2018) je spolufinancován Evropskou unií (Evropské strukturální a investiční fondy, OP Výzkum, vývoj a vzdělávání).
Zapojením do projektu se snažíme o zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Projekt je zaměřen na kombinaci témat společné vzdělávání žáků a podpora extrakurikulárních aktivit.
Společné vzdělávání žáků je v rámci projektu posíleno o dočasnou personální podporu – školního speciálního pedagoga a školního asistenta.
Speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je spolupráce na tvorbě plánu pedagogické podpory, nebo individuálního vzdělávacího plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření/se speciálními vzdělávacími potřebami. Speciální pedagog také spolupracuje s příslušnými školskými poradenskými zařízeními.
Školní asistent poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou, pomáhá při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit, poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti pedagoga ve vyučování i mimo vyučování. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
V rámci extrakurikulárních aktivit je realizován pro žáky klub zábavné logiky a deskových her. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Aktivita vede k rozvoji logického a strategického myšlení žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.