Vytisknout tuto stránku
úterý, 23 červen 2015 05:23

Ekoanalýza 2020/21

Ekoanalýzu provedl ekotým v následujících oblastech: Voda, energie, odpady….Vzhledem k dlouhodobé nepřítomnosti žáků ve škole, byla analýza provedena částečně ve škole a částečně v rámci online hodiny s využitím aplikace Google jamboard a Google formulář.

 

VODA

Tato analýza vznikla v hodinách 8. tříd v předmětu Přírodovědná praktika a v hodinách chemie při tematickém vyučování o vodě.

Silné stránky:

- myčka nádobí v jídelně

- informační cedulky u kohoutků “Šetři vodou”

- sud na školní zahradě určený k jímání vody

 

Slabé stránky:

- chybějící informační štítky u některých vodovodních kohoutků a u nádrží na toaletách

- většina vodovodních kohoutků klasických (kapající, nejdou dovřít) bylo by třeba rozšířit na automatické baterie nebo alespoň stávající vybavit perlátory

- vysoká spotřeba vody na WC

- užitková voda využívána pouze na zahradě

 voda u nás ve škole 1

 

Cíl: Nastavení dalších opatření vedoucí ke snížení spotřeby vody

- náhrada stávajících vodovodních baterií senzorickými, případně doplnění stávajících baterií perlátory

- náhrada stávajícího splachování na WC duálním splachováním

- vyrobit nové informační cedulky

- zajistit další nádoby na záchyt dešťové vody na školní dvůr

 

JÍDLO

Tato analýza vznikla s ekohlídkami při schůzce Ekotýmu.

Silné stránky:

- pestrost nabízených jídel ve školní jídelně

- zdravé potraviny ve školním bufetu

- používání papírových sáčků ve školním bufetu

- likvidace zbytků - stroj

 

Slabé stránky:

- zvýšit sortiment prodávaného zboží v bufetu (ovoce, zelenina)

- otevírací doba bufetu

- málo bezmasých jídel ve školní jídelně

- bufet nenabízí svačiny pro alergiky nebo vegetariány

- stále velké množství vyhozeného jídla v jídelně

- opět chybí bedýnka na zbytkové ovoce

jídlo bufet 1

 

Cíle: Zlepšení fungování školního bufetu, snížení množství vyhozeného jídla v jídelně

- zjistit možnosti zařazení nových jídel do jídelníčku, sestavování pestřejšího jídelníčku

- zajistit ovoce a zeleninu do školního bufetu

- prodloužit otevírací dobu bufetu

- obnovit bedýnku na ovoce pro zvířata do přírodovědného centra

 

 

BIODIVERZITA

Tato analýza vznikla se žáky 6. tříd v rámci hodin Přírodovědná praktika.

Silné stránky:

- přírodovědné centrum ve škole

- naučná stezka Les Chlum a okolí

- alpinum na školním dvoře a

- zvířata na chodbách

 

Slabé stránky:

- chybějící záhony k pěstování rostlin

- chátrající krmítko pro ptáky

- málo zeleně ve třídách

 biodiverzita 1

 

Cíle: Obnova alpina na školním dvoře, instalace hmyzího domku, pěstování bylin na školní zahradě

- úprava alpina, osázení nových rostlin, redukce stávajících keřů

- zajištění nového krmítka na školní dvůr

- instalace hmyzího domku

- pěstování bylinek na školní zahradě, vyvýšené záhony

- namnožení rostlin do tříd

 

 

ENERGIE

Tato anylýza vznikla v rámci výuky fyziky v 9. ročníku.

Silné stránky:

- pravidelná kontrola spotřeby energie - p. školník

- termostatické ventily na topení

- zateplení školy, plastová okna s dvojsklem

- izolované spotřebiče na ohřev vody, izolace na potrubí s teplou vodou

 

Slabé stránky:

- chybějící informační štítky u vypínačů “zhasni při odchodu”

- chybějící teploměry ve třídách

- některé termostatické ventily nejsou funkční

Energie ekoškola 1

 

 

Cíle: Nastavení opatření vedoucí ke snížení spotřeby el. energie a tepla.

- Oprava nebo výměna nefunkčních termostatických ventilů.

- Vyrobit informační cedulky.

- Zřídit službu, která bude kontrolovat nastavení termostatů.

- Zakoupit teploměry do všech tříd.

 

PROSTŘEDÍ ŠKOLY

Tato analýza vznikla na základě projektu “třída snů - škola snů”

Silné stránky:

přírodovědné centrum ve škole a výzdoba na chodbách (vitríny, zvířata)

nová výzdoba na dvoře - motýli a herní prvky pro družinu

pravidelně aktualizované “ekonástěnky”

sedací vaky na chodbě

nový gauč v Infocentru pro marody

 

Slabé stránky:

chybějící knihovna či odpočinková klidová místnost (místo Infocentra)

poškozené a popsané lavice

výzdoba ve třídě - málo květin, málo aktuální nástěnky

koše na tříděný odpad nejsou zavírací

sedací vaky jsou jen na chodbách

prostředí kolem vchodu C

chybí zásobníky na papírové utěrky ve třídách

špatný stav altánu - natřít ho a pořídit tam dřevěné lavice a stoly

 

prostredi skoly

 

Cíle: Vylepšíme prostředí altánu a třídy a zařídíme si v Infocentru knihovnu s odpočinkovým koutkem.

- natření altánu

- nákup dřevěných lavic a stolů do altánu

- přeměna Infocentra v koutek pro čtenáře

 

KLIMA

Tato analýza vznikla v rámci online výuky Týden ke dni Země a v hodinách zeměpisu v 9. třídě při výuce o globálních problémech.

Silné stránky:

- o tématu se učíme ve více předmětech, víme, že toto téma je součástí Ekoškoly

- víme, že můžeme klima ovlivnit svým chováním, známe pojem uhlíková stopa

- pořádáme akce pro rodiče a veřejnost, kde na změny klimatu upozorňujeme (Ekokonference, Ekoden, Třídní schůzky s Ekoškolou)

 

Slabé stránky:

- chybí zapojení v hodinách Aj

- málo žáků umí navrhovat nápady, kterými by každý z nás mohl pomáhat Zemi

 

klima

 

 

Cíle: Pokračovat v organizování celoškolních akcí. Téma klima více zapojit do přírodovědy na 1. stupni.

 

 

DOPRAVA

Tato analýza vznikla v tomto roce formou dotazníku v google formulářích a formou hry “Reportérem ve 4 .tř.”

 

Silné stránky:

- uspořádání akce Do školy na kole - velké zapojení žáků

- mnoho dětí chodí do školy pěšky, nebo jezdí na kole

- kola maji ve škole své místo, stojanů na kola je dostatek

- v okolí školy je bezpečná situace na silnici (pracovník Městské policie převádí na přechodu u školy), vystavěna nová cyklostezka pro žáky z obcí Prasek, Kobylice

- ruch z ulice neruší učitele ani žáky při výuce

- organizace cykloturistické akce Kralova jízda pro veřejnost

 

Slabé stránky:

- hodně učitelů dojíždí

- chybí tematické dny k dopravě na 2. stupni (nácvik dovedností na kole, bezpečnost na kole, atd)

- zapojení dospělých do kampaně Do práce na kole, malá informovanost

- neukáznění rodiče při zastavování autem před školou, vjíždění na školní dvůr i přes zákaz

- Besip výuku pouze pro 4. ročníky, zavést i pro 5. ročníky

 

Cíle: Uspořádat akci Do školy na kole, zapojit rodiče k výzvě Do práce na kole.

Zavést více dopravní výchovy do výuky (zejména na 2. stupni).

Uspořádání cykloturistické akce pro veřejnost.

 

ODPADY

Tato analýza vznikla v hodinách Přírodovědná praktika v 7. třídách.

 

Silné stránky:

- škola nakupuje věci výhradně ve větších baleních

- využívají se znova již popsané papíry („šmíráky“)

- škola třídí odpady - ve třídě: papír, plast, na chodbě: baterie, elektro, PET, ( kontejnery na tříděný odpad na školním dvoře), škola nakládá správně s nebezpečným odpadem

- koše na tříděný odpad ve všech prostorách školy

- kompostéry na odpad ze zahrady

- žížalovník na bioodpad na 2. stupni

- celoroční sběrové akce (použité baterie a drobné elektrozařízení)

- v bufetu se používají výhradně papírové pytlíky

- v rámci Třídních schůzek s Ekoškolou jsme šili látkové pytlíky a propagovali je, dále také Zdravé láhve na pití - hromadně jsme je dětem objednali

- pravidelné exkurze - sběrný dvůr NB

- úklidové akce

 

Slabé stránky:

- používání jednorázových ručníků a kelímků

- hodně dětí nakupuje v Lidlu svačinu - hodně PET láhví, sáčků

- školní bufet se nezásobuje potravinami ve vratných obalech

- nevyhovující kompostéry

- velká spotřeba papíru při tisku

 

Cíle:

Zlepšení třídění ve třídách, minimalizování množství odpadu ve škole.

Organizování celoškolních akcí, zapojování rodičů do sběrových akcí, pokračování v úklidových celorepublikových akcí - Výzva 72 hodin, atd.

Podpora vratných obalů u pití ve školním bufetu.