Více informací o projektu naleznete ZDE.
Projekt Judo do škol
Sportovní třídy, nově se otevírající na ZŠ Nový Bydžov, Karla IV., jsou součástí oddílu SKP Judo Nový Bydžov, který zřizuje Český svaz juda. Oddíl SKP Judo Nový Bydžov byl vybrán mezi 17 sportovních tříd juda v České republice. Sportovní třídy se zaměřením na judo budou otevírány vždy v 6.ročníku (od školního roku 2015/2016).
Projekt Spektrální Karlovka (2017 - 2018) je spolufinancován Evropskou unií (Evropské strukturální a investiční fondy, OP Výzkum, vývoj a vzdělávání).
Zapojením do projektu se snažíme o zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Projekt je zaměřen na kombinaci témat společné vzdělávání žáků a podpora extrakurikulárních aktivit.
Společné vzdělávání žáků je v rámci projektu posíleno o dočasnou personální podporu – školního speciálního pedagoga a školního asistenta.
Speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je spolupráce na tvorbě plánu pedagogické podpory, nebo individuálního vzdělávacího plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření/se speciálními vzdělávacími potřebami. Speciální pedagog také spolupracuje s příslušnými školskými poradenskými zařízeními.
Školní asistent poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou, pomáhá při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit, poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti pedagoga ve vyučování i mimo vyučování. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
V rámci extrakurikulárních aktivit je realizován pro žáky klub zábavné logiky a deskových her. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Aktivita vede k rozvoji logického a strategického myšlení žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
Projekt Šablony III - personální podpora ZŠ Karla IV. (2021 - 2023) je spolufinancován Evropskou unií (Evropské strukturální a investiční fondy, OP Výzkum, vývoj a vzdělávání).
Zapojením do projektu se snažíme o zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Projekt je zaměřen na kombinaci témat společné vzdělávání žáků a podpora vzdělávacích aktivit.
Společné vzdělávání žáků je v rámci projektu posíleno o dočasnou personální podporu – školního speciálního pedagoga a školního asistenta.
Speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je spolupráce na tvorbě plánu pedagogické podpory, nebo individuálního vzdělávacího plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření/se speciálními vzdělávacími potřebami. Speciální pedagog také spolupracuje s příslušnými školskými poradenskými zařízeními.
Školní asistent poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou, pomáhá při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit, poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti pedagoga ve vyučování i mimo vyučování. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
Ve škole v rámci projektu funguje Čtenářský klub.
V rámci vzdělávacích aktivit organizujeme projektové dny ve škole i mimo školu. Výuku při těchto dnech zajišťuje odborník z praxe.